Slovníček programatické reklamy
By Categories: RTB0 Comments

Slovníček programatické reklamy 1 – základní pojmy

V rámci digitálního marketingu zaujímá „slovníček programatické reklamy“ klíčové místo. Jakým způsobem porozumět esenci programatické reklamy a využít ji pro maximální úspěch? Prozkoumejte náš průvodce klíčovými pojmy a strategiemi, které vám pomohou lépe ovládat svět programatické reklamy.

RTB – Real-time bidding, způsob nákupu a prodeje online reklamy prostřednictvím aukcí v reálném čase.

PPC – Pay per Click, metoda nákupu reklamy, kde platíte za každý proklik na vaši cílovou stránku. Odlišuje se tím, že hradíte pouze za uživatele, kterého reklama zaujme a následně se proklikne na cílovou stránku.

DSP – Demand Side Platform, systémy, které umožňují správu a nákup online RTB reklamy.

SSP – Supply Side Platform, systémy, které majitelům webů (publisheři) umožňují nabízet svůj reklamní prostor do RTB ekosystému.

DMP – Data Management Platform, systémy, které umožňují shromažďování a organizaci dat z různých zdrojů pro cílení v rámci RTB.

Bid request – ukazatel, který označuje veškerý dostupný prostor pro konkrétní reklamní pozici.

Bid response – odpověď DSP systému na nabízený prostor SSP systémem.

Bid Rate – metrika vyjadřující procentuální podíl bid responses a bid requests.

Win Rate – ukazatel udávající procentuální podíl vyhraných a zobrazených aukcí vůči celkovému počtu aukcí. Počítá se jako podíl impresí a bid response.

Buy Rate – metrika vyjadřující procentuální podíl vyhraných a zobrazených aukcí vůči celkovému počtu nabízených impresí. Počítá se jako podíl impresí a bid requestů.

Privátní aukce – způsob nákupu reklamy prostřednictvím RTB, kdy je cena CPT předem stanovena a nemění se v čase. Počet účastníků aukce je omezen.

Otevřená aukce – metoda nákupu reklamy prostřednictvím RTB, který je přístupný pro všechny inzerenty, kteří soutěží o nákup volného prostoru metodou second price.

Second price – základní metoda stanovení ceny aukce v RTB, kdy aukci vyhrává inzerent, který nabídl nejvyšší částku, ale platí pouze cenu druhé nejvyšší nabídky.

First look – způsob nákupu reklamy prostřednictvím RTB, kdy má inzerent možnost přednostního přístupu k nákupu online prostoru před ostatními nakupujícími. Při situaci first look má kupující přednost před ostatními v nabídce za reklamní prostor. V případě vítězné nabídky získává reklamní prostor před ostatními nakupujícími. First look nabízí výhody, protože poskytuje možnost získat žádoucí reklamní prostor.

Header bidding – technologie vložená do hlavičky HTML dokumentu, která umožňuje dražbu více reklamních pozic současně. Nahrazuje starší Waterfall systém.

Brand safety – soubor opatření chránících inzerenta online. Cílem je zabránit zobrazování značky ve spojitosti se škodlivým nebo nebezpečným obsahem.

Cross device – zobrazení reklamy na různých zařízeních uživatele (PC, smartphone, tablet, Smart TV).

Customer lifetime value – ukazatel vyjadřující celkovou hodnotu, kterou zákazník generuje během svého životního cyklu jako zákazník daného podniku. Je spojen s koncepcí zákaznického vztahu a zahrnuje veškeré nákupy a interakce zákazníka s podnikem po celou dobu jeho spolupráce. Je důležitý pro posouzení hodnoty jednotlivých zákazníků a stanovení, kolik je společnost ochotna investovat do získání a udržení zákazníků. Pro výpočet CLTV se berou v úvahu faktory, jako je celkový objem nákupů zákazníka, průměrná doba trvání jeho vztahu s inzerentem, průměrný počet nákupů za určitý časový úsek, průměrná hodnota každého nákupu atd.

Floor price – předem stanovená minimální požadovaná cena za reklamní prostor. Floor price si stanovují publisheři na svých reklamních pozicích.

Floating reklama – forma online reklamy, která se vyskytuje na webových stránkách a „pohybuje“ se nad či spolu s obsahem. Obvykle jde o animovaný nebo statický banner, který se pohybuje přes obrazovku, často překrývá část obsahu. Může být umístěn ve spodní části, horní části nebo boku stránky. Cílem je přilákat pozornost uživatele a zvýšit viditelnost reklamního obsahu. Tento způsob reklamy může být velmi efektivní, pokud se využívá k vytvoření nápadné a atraktivní prezentace reklamního sdělení. Nicméně je důležité zachovat rovnováhu mezi reklamou a uživatelským zážitkem, aby se zabránilo nadměrnému rušení uživatelů a zachování příjemného prostředí pro prohlížení obsahu.

Mám zájem o spolupráci
  • CTV reklama (Connected TV reklama) je moderní forma video reklamy, […]

    Přečíst článek
  • Online reklama na rozcestí V dnešní době je správná volba […]

    Přečíst článek
  • RTB reklama jako gamechanger pro e-commerce V dynamickém světě e-commerce […]

    Přečíst článek
  • CTV reklama (Connected TV reklama) je moderní forma video reklamy, […]

    Přečíst článek
  • Online reklama na rozcestí V dnešní době je správná volba […]

    Přečíst článek