
Vizibilita online kampaně – jak jsem zlepšil vizibilitu a dosáhl růstu organické návštěvnosti?
Vstupte do světa efektivní propagace služeb a získávání zákazníků díky mé nejnovějším case study z oblasti cestovního ruchu. Vizibilita online kampaně dosáhla nadprůměrných hodnot a to při využití efektivního rozpočtu. Zjistěte, jak optimalizovat vizibilitu a dosáhnout výrazné proklikovosti ve světě online kampaní.
Chcete-li vědět, jak efektivně a úspěšně propagovat své služby a získat nové zákazníky, podívejte se na nejnovější case study. Tuto kampaň jsem realizoval s klientem z cestovního ruchu, který hledal efektivní způsob, jak informovat potenciální zákazníky o nových možnostech leteckého spojení. Klient disponoval omezeným rozpočtem a na měsíční kampaň mohl alokovat maximálně 75 000 Kč.
Návrh kampaně
Navrhl jsem brandovou kampaň s vedlejším cílem získání prokliků na landing page klienta. Využili jsme kombinaci velkých brandových formátů, jako jsou branding, mobilní branding, floor ad a bannery 300×600 v rámci visibilních private dealů. Díky této kombinaci jsme nakupovali plochy s vysokou visibilitou, která se pohybovala okolo 85 %, a dosáhli jsme vysoké proklikovosti.
Pro cílení jsem využil geografické zacílení na konkrétní oblasti v dojezdové vzdálenosti konkrétních letišť a dále DMP cílení na uživatele se zájmem o cestování, letní dovolené a konkrétní středomořské destinace. Tento přístup nám umožnil zasáhnout převážně nové zákazníky a informovat je o možnosti leteckých zájezdů s benefitem odletů z několika českých letišť.
I když byla cena vstupu poměrně vysoká, dosáhli jsme pozitivních výsledků. Průměrné CPT dosáhlo 126 Kč, ale proklikovost kampaně dosáhla 1.3 % CTR a výsledná cena za proklik se pohybovala pod 10 Kč CPC. Tyto metriky v rámci brandové kampaně považujeme za úspěšné.
Díky naší kampani jsme pozorovali v delším horizontu i další pozitivní výsledky. Na základě naší kampaně rostla v dalším měsíci přímá návštěvnost webu z directu i z vyhledávání. Brandové kampaně nemusejí dosahovat krátkodobě konverzních cílů, ale v horizontu týdnů a měsíců se jejich efekt dostavuje. Doporučuji tedy pravidelné měsíční investice do brandových kampaní.
Hlavní KPIs
- Visibilita – 85 %
- Nárůst návštěvnosti z neplacených kanálů o 15 % v následujícím měsíci
- Průměrné CTR 1,25 %